Concello de Verín

  • Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
Home Ofic. Virtual Desenvolvemento Local Axudas extraordinarias a traballadores afectados por procesos de reestruturación de empresas
Axudas extraordinarias a traballadores afectados por procesos de reestruturación de empresas PDF Imprimir Correo-e
Martes, 26 Novembro 2013 12:24

Desde Desenvolvemento Local do Concello de Verín infórmase da publicación do Real Decreto 908/2013, do 22 de novembro, polo que se establecen as normas especiais para a concesión de axudas extraordinarias a traballadores afectados por procesos de reestruturación de empresas.


Este real decreto ten por obxecto establecer as normas especiais para a concesión directa das subvencións denominadas Axudas Extraordinarias aos traballadores afectados por procesos de reestruturación de empresas, cuxo fin é facilitar unha cobertura económica a estes traballadores, sempre que cumpran coas condicións e requisitos establecidos neste.

Poderán ser beneficiarios das axudas os traballadores despedidos de acordo cos artigos 51 e 52.c) do texto refundido da Lei do Estatuto dos Traballadores, aprobado por Real Decreto Lexislativo 1/1995, de 24 de marzo, así como os traballadores cuxo contrato de traballo se extinga conforme ao previsto no artigo 64 da Lei 22/2003, do 9 de xullo, Concursal, sempre que cumpran os seguintes requisitos:
1. Que teñan unha antigüidade mínima na empresa ou grupo de empresas de dous anos. No caso de traballadores con contrato a tempo parcial ou fixos discontinuos a antigüidade computarase de data a data dende a data de ingreso na empresa, ata a data do despedimento.
2. Que se encontren en situación legal de desemprego no momento da concesión da axuda.
Non obstante o anterior, a aqueles traballadores que se encontren incluídos nun plan de rendas dos previstos no artigo 4.1 deste real decreto, e que estean a desempeñar unha actividade remunerada no momento da concesión da axuda, poderáselles recoñecer o dereito a esta, pero o seu cobramento quedará suspendido ata que o traballador se encontre en situación legal de desemprego, iniciándose o cobramento da axuda nese momento pero só polo período que lle restara por percibir.

O Ministerio de Emprego e Seguridade Social, con cargo aos correspondentes programas presupostarios, poderá conceder en cada exercicio presupostario subvencións nas modalidades, supostos e condicións seguintes:
1. Naqueles casos nos que no acordo alcanzado no período de consultas do procedemento de despedimento colectivo se inclúa a constitución dun plan de rendas, que se formalizará través de contratos de seguro colectivo que instrumenten os compromisos de rendas, cunha entidade aseguradora autorizada para operar en España, o Ministerio de Emprego e Seguridade Social, poderá realizar unha achega a este.
O plan de rendas poderá consistir no pagamento dun subsidio ou dunha cantidade destinada ao pagamento polo traballador do convenio especial coa Seguridade Social, de forma conxunta ou para unha única das modalidades.
Só poderán ser financiados aqueles plans que teñan as seguintes características:
a) O plan incluirá a cantidade á que se comprometa o Ministerio de Emprego e Seguridade Social, a totalidade da indemnización legal por despedimento ou a pactada no acordo alcanzado no período de consultas do procedemento de despedimento colectivo, de ser esta superior, dos traballadores incluídos no plan de rendas, e a achega á que a empresa se comprometese no citado acordo.
b) O importe mensual do subsidio establecido no plan de rendas para cada traballador non poderá superar o 75% da media das bases de cotización de accidentes de traballo e enfermidades profesionais, excluídas as horas extraordinarias, correspondentes aos seis meses anteriores ao despedimento, nin o importe da pensión máxima establecida no sistema da Seguridade Social para o ano en que teña lugar a devandita efectividade. No caso dos traballadores con contrato a tempo parcial ou fixos discontinuos, o devandito cálculo realizarase sobre a media das bases de cotización dos doce meses anteriores ao despedimento.
c) A achega do Ministerio de Emprego e Seguridade Social ao plan de rendas, non poderá superar no seu conxunto o 40% do importe total deste.
d) Unicamente se poderán conceder axudas para traballadores cuxos contratos se extingan no prazo de dous anos dende a comunicación á autoridade laboral do acordo alcanzado no período de consultas do procedemento de despedimento colectivo.
e) O período de percepción do subsidio e da cantidade destinada ao pagamento polo traballador do convenio especial coa Seguridade Social, será como máximo de seis anos para cada traballador dende o momento do despedimento.
Non obstante o anterior, aqueles traballadores para os que se prevexa que transcorrido o prazo anterior terán cumprida a idade para acceder á pensión de xubilación anticipada, pero non terán cuberto o período mínimo de cotización efectiva esixido, poderán percibir a cantidade destinada ao pagamento polo traballador do convenio especial coa Seguridade Social ata o momento en que poidan causar o dereito á pensión de xubilación anticipada, cun máximo de oito anos dende o momento do despedimento.
f) Non será obxecto de subvención a obriga por parte da empresa de aboar as cotas destinadas ao financiamento dun convenio especial coa Seguridade Social respecto dos traballadores de cincuenta e cinco ou máis anos de idade, a que se refire o artigo 51.9 do Estatuto dos Traballadores.
g) Tampouco serán obxecto de subvención as cláusulas de revalorización anual que, se é o caso, sexan incluídas no plan de rendas pola empresa e a representación legal dos traballadores.
2. No suposto de que se extinguise a relación laboral dos traballadores conforme ao previsto no artigo 64 da Lei 22/2003, do 9 de xullo, ou se decretase a insolvencia total ou parcial da empresa conforme ao previsto no artigo 276 da Lei 36/2011, do 10 de outubro, reguladora da Xurisdición Social e acredítese que a empresa non pagou as indemnizacións legais por despedimento, poderanse conceder directamente aos traballadores despedidos, conforme aos artigos 51 ou 52.c) do Estatuto dos Traballadores, as seguintes axudas de forma conxunta ou para unha única das seguintes modalidades:
a) Unha subvención a prezo fixado que non poderá superar unha anualidade do salario do traballador nin o importe anual da pensión máxima do sistema da Seguridade Social.
) Axudas condicionadas á subscrición por parte do traballador do convenio especial coa Seguridade Social e destinadas ao seu pagamento, durante o período que se estableza, cun máximo de catro anos, que poderán ser seis para aqueles traballadores que se encontren na situación prevista no parágrafo segundo do apartado 1.e) deste artigo.
As axudas previstas neste apartado son compatibles coas prestacións a que teñan dereito os beneficiarios, do Fondo de Garantía Salarial, como consecuencia da insolvencia da súa empresa.
3. Tamén poderán concederse, directamente aos traballadores, en réxime de pagamento único, axudas extraordinarias por unha contía equivalente á reposición das prestacións contributivas por desemprego, consumidas durante os períodos de suspensión dos contratos ou de redución de xornada a que se refire o artigo 47 do Estatuto dos Traballadores, sempre que non se teña dereito a estas en virtude de calquera outra norma.

Solicitude da axuda
1.A solicitude presentarase, conxuntamente pola empresa e a representación dos traballadores, no caso das axudas recollidas no apartado 1 do artigo anterior ou por esta última unicamente, no caso das axudas previstas nos apartados 2 e 3 do mesmo artigo, ante a Dirección Xeral de Emprego do Ministerio de Emprego e Seguridade Social.
As solicitudes poderán presentarse por vía electrónica na sede electrónica do Ministerio de Emprego e Seguridade Social; no Rexistro Xeral do Ministerio de Emprego e Seguridade Social, rúa Agustín de Bethencourt, número 4, 28003 Madrid; ou en calquera dos lugares e formas previstos no artigo 38.4 da Lei 30/1992, do 26 de novembro, de Réxime Xurídico das Administracións Públicas e do Procedemento Administrativo Común.
2. O prazo para a presentación das solicitudes será o seguinte:
a) No caso previsto no artigo 4.1, poderanse presentar solicitudes no prazo de tres meses dende que se produza a extinción dos contratos dos traballadores afectados polo despedimento colectivo, sempre que esta se producise dentro dos dous anos seguintes á comunicación á autoridade laboral do acordo alcanzado no período de consultas do procedemento de despedimento colectivo.
b) No caso previsto no artigo 4.2, no prazo de dous meses dende o momento en que se produza a extinción dos contratos de traballo para as empresas en concurso de acredores, ou no seu caso dende a declaración de insolvencia prevista no artigo 276 da Lei 36/2011, do 10 de outubro.
c) No caso previsto no artigo 4.3, durante o mes no que se esgote a prestación contributiva por desemprego, ou nos dous meses seguintes a este.
3. Na solicitude deberase incluír unha memoria na que se farán constar os motivos polos que se solicitan as axudas, o número de traballadores beneficiarios, a cobertura solicitada e o custo económico individualizado desta, achegándose a seguinte documentación:
a) No caso de despedimentos colectivos conforme ao artigo 51 do Estatuto dos Traballadores, a que sexa requirida en cada caso, segundo as súas causas, salvo que o despedimento se tivese tramitado ante a propia Dirección Xeral de Emprego do Ministerio de Emprego e Seguridade Social.
b) Nos casos previstos no artigo 52.c) do Estatuto dos Traballadores, a documentación que acredite de forma fidedigna que se cumpriron os requisitos dos apartados a) e c) do artigo 53.1 do devandito texto legal.
c) En todos os casos, relación dos traballadores para os que se solicitan as axudas, indicando o seu número de afiliación á Seguridade Social, número de documento nacional de identidade (DNI) e antigüidade na empresa.
d) Así mesmo, en todos os casos, boletíns de cotización á Seguridade Social nos que consten as bases de cotización de todos os traballadores para os que se solicita a axuda, referidas aos seis ou doce meses, necesarios para o cálculo da axuda, anteriores ao despedimento, salvo que se presenten os consentimentos de todos os traballadores para os que se solicita a axuda de acordo co previsto no apartado seguinte.
e) Documento no que se acredite a conformidade individualizada dos traballadores para acollerse ás axudas. A presentación do devandito documento implicará a autorización ao órgano instrutor para que obteña de forma directa, a través de certificados telemáticos, a acreditación do cumprimento polo beneficiario das súas obrigas tributarias e coa Seguridade Social.
Non obstante, o interesado poderá denegar expresamente o consentimento debendo achegar entón as correspondentes certificacións nos termos previstos no artigo 22 do Regulamento da Lei 38/2003, do 17 de novembro, Xeral de Subvencións, aprobado polo Real Decreto 887/2006, do 21 de xullo.
f) Declaración responsable de non estar incurso o interesado en ningunha das prohibicións recollidas no artigo 13. 2 da Lei 38/2003, do 17 de novembro.
g) No suposto da subvención a prezo fixado a que se refire o artigo 4.2.a), deberá ademais presentar unha declaración responsable de non ter percibido indemnización por despedimento por parte da empresa.
h) No suposto de que a axuda consista no pagamento dunha cantidade equivalente á reposición das prestacións contributivas de desemprego a que se refire o artigo 4.3, tamén se deberá achegar certificación do Servizo Público de Emprego Estatal acreditativa da situación, cobertura e dereito dos traballadores respecto das prestacións por desemprego, así como a documentación acreditativa do período de suspensión do contrato ou redución de xornada, salvo que a mesma se tería presentado ante a Dirección Xeral de Emprego do Ministerio de Emprego e Seguridade Social.
i) Naqueles supostos en que o traballador finalice a actividade remunerada que deu lugar á suspensión da axuda, solicitude de reinicio desta, que terá os mesmos efectos que a conformidade prevista no apartado e).

Más información en: http://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2013-12321

 

Oficina Municipal de Desenvolvemento Local

Praza do Concello, 1 1º

Tlnos. 988.41.00.00 988.41.00.01

Móbil 608.520122 609.152208

Fax. 988.41.19.00

Correo Electrónico: adl@verin.net


?>